Försäljningsvillkor -Fixiphone

Försäljningsvillkor -Fixiphone

Var god och läs villkoren noggrant när du säljer din telefon till oss. Genom att sälja din till telefon till oss accepterar du dessa villkor.

1. Hur avtalet skapas mellan oss

Vi kan enligt vår egen bedömning, acceptera eller avvisa försäljningen.

Allmänna försäljningsvillkor

  • Du måste äga telefonen när du säljer din telefon till oss.
  • Vi köper inte telefoner som är åsta till ett Apple ID- konto eller Gmail-konto.
  • Vi köper inte kopia telefoner, telefonen måste vara äkta från Samsung eller Apple eller andra tillverkare som vi har på hemsidan.
  • Försäljningen kan avbrytas innan du har skickat enheten till oss. Du måste i så fall skicka ett mejl till info@fixiphone.se
  • Vi betalar för din enhet enligt priset som visas på vår hemsida, om vi upptäcker att telefonen har andra fel som inte är angivet på hemsidan eller skicket är som du har angivet på hemsidan kan priset gå ner.
  • Om telefonen inte kan repareras skickar vi tillbaka eller återvinner den utan kostnad.
  • Du kan skicka din telefon med fraktsedel betald av Fixiphone, eller alternativt du lämnar din telefon i någon av våra verkstäder. Som säljare är du ansvarig för ordentlig paketering av telefonen. Fixiphone ansvarar inte för skador till telefonen som uppstår under sändningen.
  • Om du skickar telefonen själv ska du skicka telefonen med företagspacket. Fixiphone ansvarar inte för försening eller förlust av paket som orsakas av fraktbolaget.

2. Telefonen som säljs och dess skick

2.1 Fullt fungerade telefon
Priset som betalas för enheten påverkas av enhets modell, skick och minne.
Funktionella telefonens alla egenskaper ska fungera utan problem. Batterihälsan på enheten påverkar inte priset, då vi vanligtvis byter ut batteriet på enheten. Detta med undantag för iPhone XR, XS och nyare modeller.

2.2 Söndrig telefon
Skärmen är trasig, telefonen startar inte, ramen är böjd eller baksidan är trasig.

  • Ett trasigt batteri (telefonen startar inte)
  • Telefonens skärm har lossnat från ramen.
  • Ladduttag eller hörlursuttag inte fungerar som det ska.
  • Sidoknapparna fungerar inte som de ska
  • framkameran fungerar inte som det ska
  • Bakre kameran fungerar inte som den ska
  • Samtalshögtalaren eller andra högtalaren inte fungerar.
  • mjukvarufel

2.3 Hemknappen eller Touch-ID eller Face-ID fungerar inte
Även om telefonen är defekt men kretskortet är fungerande telefonen har försäljningsvärde.

3. Hur vi betalar till kunden

Vi sätter in pengar på ditt konto så snart vi har mottagit och undersökt din telefon, undersökningen görs inom 1–4 arbetsdagar.

Ring oss
X
Covid-19

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

När vi tar emot din produkt rengör vi den noggrant med dissinfektionsmedel.

Våra mobilreparatörer saniterar din handhållna device med dissinfektionsmedel både innan och efter vi reparerar den.

Innan vi paketerar din mobil eller surfplatta använder vi dissinfektionsmedel för att sanitera produkten.

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

X

Din iPhone blir som regel lagad inom 30 minuter. När vi reparerar andra modeller så Samsung, Huawei one Oneplus behöver vi oftast lite längre tid på oss. Kom gärna förbi till någon av våra butiker i Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Gävle, Uppsala, Västerås, Eskilstuna och Linköping. Vi gör en bedömning av din mobiltelefon och kan därefter ge dig en mer ungefärlig förväntad reparationstid. Normalt sett tar det endast en timme att för oss på FixIphone att reparera en iPhone, med undantag för vissa reparationer som exempelvis byte av baksida som tar lite längre tid då limmet måste torka helt innan vi kan återlämna mobiltelefonen. Reparation av iPad skärm tar också lite längre tid, ungefär 48 timmar det pga. Att det är en större yta lim som behöver torkas. När det gäller reparation av Samsung, Huawei, Oneplus och andra android märken så har vi en längre förväntad reparationstid och det pga. Att vi inte alltid har reservdelarna till android på lager utan måste beställa dessa reservdelar och det brukar ta 2-3 arbetsdagar. Du har kvar din mobiltelefon tills det att vi fått hem reservdelarna därefter lämnar du in din mobiltelefon och har en förväntat reparationstid på omkring 1 timme.

X

Har du inte tid eller möjlighet att komma in till någon av våra butiker? Då kan du enkelt, snabbt och smidigt lägga en order på vår hemsida med den reparation du önskar för din iPad, iPhone eller android telefon. Vanligen så lagar vi din mobiltelefon samma dag som vi får in den och skickar tillbaka den samma dag. Vilken innebär att du oftast får tillbaka din telefon senast 48 timmar efter att du skickat in den till oss. Om du bor någonstans i Sverige där vi idag inte har någon fysisk butik så har du möjlighet att posta in din enhet till oss. Vi hanterar alla beställningar snabbt och skickar som regel tillbaka din enhet redan samma dag som vi fått in den. Vid beställning av reparation i vår webbshop kommer du att få instruktion att skicka din enhet till närmaste verkstad, på så sett minskar vi trycket på miljön genom att undviker långa onödiga transporter och du som kund får snabbare tillbaka din enhet. När vi skickar tillbaka din enhet så paketerar vi det mycket varsamt och postar det som försäkrat och spårbar post, för att du som våran kund ska känna dig trygg.

X

Även om vi har drop in på det flesta reparationer har du möjlighet att boka en tid på någon av våra verkstäder. Detta för att säkerställa att du får hjälp direkt när du besöker butiken. När du lämnar in din enhet på den bokade tiden så kommer vi omgående att hantera ditt ärende. Bokningen gör du snabbt och smidigt här på vår hemsida. Hos oss är det kostnadsfritt att göra en drop in bokning, så när du bokar en tid behöver du inte göra en förskottsbetalning eller oroa dig för att behöva stå för en avbokningsavgift om du skulle få förhinder eller missa tiden.

X

När du lämnar in din iPhone, iPad, Macbook , Samsung, Huawei eller andra Android modeller ger vi dig alltid en 12 månaders funktionsgaranti. Det finns inget viktigare en er våra kunder. Nöjda och återkommande kunder är vår ambition. Vi vill att du som kund ska känna dig säker och trygg när du lämnar in din enhet för lagning och reparation. Här kan du läsa mer om vår garantivillkor (Länk till garantivillkor).

X

På Fixiphone använder vi endast reservdelar av högsta kvalitét när vi reparerar din iPhone, Samsung, Huawei, iPad eller enheter av andra märken. Det finns en uppsjö av tillverkare och försäljare som säljer reservdelar till mobiltelefoner och iPads. Genom åren har vi testat en mängd leverantörer för att hitta de som levererar reservdelar av den kvalitet vi eftersträvar. Därför kan du vara säker på att du alltid får det bästa som finns på marknaden.

X

Vi på Fixiphone strävar alltid efter nöjda kunder och vill att du som kund ska känna dig trygg när du anlitar oss. Därför ger vi dig 12 månaders garanti på utförda reparationer. Idag finns det ett stort utbud av reparatörer, de flesta av våra kollegor i konkurrerande företag är seriösa och gör ett bra jobb, men tyvärr finns det även en del oseriösa företag som inte utför fackmannamässiga reparationer och skadar vår bransch. Kontrollera alltid garantivillkoren på det företag som du anlitar som reparatör.

X

Vi vill att det ska vara billigt att laga mobiltelefonen eller surfplattan. Företag som tar ett överpris för utförda reparationer kommer att förlora kunder, därför pressar vi priserna så mycket som möjligt utan att kompromissa med kvaliteten eller miljön. Hos oss får du en väl utförd reparation till ett bra pris. Bra för dig och bra för miljön!

X

Vi ställer höga krav på våra medarbetare, varje tekniker som jobbar på Fixiphone går en utbildning innan de får arbeta med våra kunders enheter. Utbildningen består av avancerade reparationer av de aktuella modeller som finns på marknaden, säker hantering av elektronik och ansvarsfull hantering av elektronikavfall.

X

Många företag tar extra betalt för att utföra expresservice när de lagar din telefon eller läsplatta. Vi på Fixiphone tycker att det är fel att kräva extra pengar för att kunden vill ha sin enhet lagad snabbt. Därför har vi alltid samma pris för reparation av din enhet oavsett om du väljer expresservice eller inte.

X

Vi på Fixiphone lägger stort fokus på våra kunder och är måna om att ge dig bästa tänkbara service. Vi vet att effekten av nöjda kunder är stor, inte bara ekonomiskt utan även för personalens trivsel.